5 דרכים לבדל את עצמך מהמתחרים בשיחת מכירה

תתחיל בעצמך

דרך אחת קלה לבדל את עצמך מהתחרות היא להיות נאמן לעצמך. בכך שאתה מאמין בעצמך ומערב את האישיות שלך בעסק שלך. אתה נותן לשירות שאתה מציע הרגשה של ייחודיות.

יש יותר מ 7 מיליארד אנשים בעולם הזה וכולם ייחודיים בדרך כלשהי. יש לך כבר בידול גדול מהתחרות וזה זה שאתה לא חלק מהשירות שלהם והם לא יכולים להציע לאף אחד את השירות בצורה הספיציפית שאתה נותן אותו. אז מה היא הדרך הכי טובה לבטא את עצמך במכירה של השירות ובשירות עצמו? לנקוט עמדה.

יותר מדי עסקים מנסים כל הזמן להשתלב ולספק כל לקוח. אי אפשר לספק כל לקוח. זה כמו לנסות לגרום לכל אדם שאתה נתקל בו לאהוב אותך.

במקום זה אני מציע לך לענות על השאלות הבאות:

כשמישהו שואל אותך על הערכים הכי חשובים שלך, מה עולה לך בראש?

על אילו ערכים אתה חי?

איזה תכונות גורמים לאנשים מסוימים לאהוב אותך ולחלק לשנוא אותך?

מה ה”אני מאמין” שלך?

כשתתן לעצמך תשובות כנות לשאלות האלה תדע מה להוסיף להסבר שלך על השירות שאתה מציע ואיזה סוג לקוחות אתה בכלל רוצה למשוך אלייך. אתה תהיה ספציפי וייחודי יותר עבור הלקוחות שלך. הם יאהבו אותך בגלל זה וזה יבדל אותך מהתחרות. ה”אני מאמין” שלך זה מה שיגרום לשירות שלך להיות אותנטי.

קבלת משוב מלקוחות קיימים

קבל משוב כנה מלקוחות קיימים שלך. ברגע שתתקשר ללקוחות שלך ותבקש מהם משוב על השירות שלך גם תראה להם שאיכפת לך, גם תוכל לשפר את השירות שאתה כבר נותן להם ותשמר אותם לטווח ארוך. אבל יש גם משהו שיוכל גם לבדל אותך מהתחרות שלך. תוכל לדעת איך לשפר את ההצעה שאתה נותן ללקוחות עתידיים.

תמיד מומלץ לעשות טלפון כזה פעם בכמה זמן, לפעמים אנשים אבל מרגישים לא בנוח לתת לך באמת משוב אמיתי. מה שתוכל לעשות במקום זה, זה להציע ללקוחות שלך שאלון אנונימי באינטרנט, אפשר פשוט לשלוח לינק לדף מתאים באתר ולהראות לו שאין לך שום דרך לדעת שהוא זה שהשאיר את המשוב והמשוב אנונימי לגמרי. הלקוחות שלך יהיו אסירי תודה על ההזדמנות להביע את דעתם על השירות ובנוסף תקבל תובנות חשובות לגבי העסק שלך.

שאלונים כאלה גורמים ללקוחות שלך להרגיש בטוחים והם באמת יתנו לך את משוב אמיתי. אתה יכול לעשות הרבה דברים עם המשוב הזה. אבל הכי חשוב זה שתוכל להשתמש בזה כדי לראות מה הם הדברים שהלקוחות שלך לא אוהבים בשירות שלך. ובעזרת הידע הזה תוכל לראות על מה אתה צריך לעבוד ומה אתה צריך לשפר כדי לבדל את עצמך מהתחרות.

תתמקד בבעיה שיש ללקוח

אנשים וחברות קונים דברים רק כדי לפתור בעיה. בעלי עסקים מבזבזים יותר מדי זמן על ההצעה במקום להבטיח לקונה שהמוצר או השירות יפתרו את הבעיה שלו. בדרך כלל זה מביא למצגות ארוכות מדי וזה סתם מבלבל את הלקוח.

ללקוחות איכפת רק מעצמם. סתם לדקלם להם פרטים טכניים על השירות ועל המוצר שלכם זה לא מה שהלקוחות מחפשים לשמוע. צריך להכנס לנעליים שלהם ולראות את העולם מהנקודת המבט שלהם. הלקוח מחפש פיתרון לבעיה שלו וזה כל מה שהוא רוצה לשמוע בשיחה. זה מתחיל בשאילת שאלות נכונה ומציאת  הצורך שלו ואז הסבר מפורט על איך השירות שלך יענה על הצורך הזה. רוב המתחרים שלכם עסוקים בלדקלם כל מיני יתרונות בשירות שלהם מבלי להיות קשובים לצורך של הלקוח. ברגע שאתה תברר את הצורך ותתמקד בשיחה במענה לצורך הזה אתה ישר תבדל את עצמך

הלקוח עושה פה השקעה, הוא לא קונה ממך.

תוספת חשובה לנקודה הקודמת. השינוי הקטן הזה יעשה הרבה יותר ממה שאתה חושב בלעזור ללקוח להבין את מה שיש לך להציע. כאשר אנחנו ממוקדים בלעזור ללקוח להבין מה ההחזר שהוא מקבל להשקעה שלו, אנחנו משנים את החשיבה שלנו מלרצות שהלקוח יקנה את השירות שלנו לחשיבה על איך אנחנו מיצרים החזר להשקעה שלו ולא סתם עושים הייפ סביב כל מיני תכונות שיש למוצר שלנו. הגישה שאיתה מגיעים לשיחה מלכתחילה חשובה מאוד. המתחרים כמו הרבה מבעלי העסקים בארץ יחפשו איך לדחוף ללקוח את השירות שלהם לא משנה מה. בזה שאתם תבואו בגישה של לעזור ולתת לו החזר מכל הלב להשקעה הכספית שהוא השקיע זה ישר יתבטא בצורה שתדברו איתו ויבדל ביניכם לבין המתחרים.

להציע משהו שונה בנוסף

אתה מציע את אותו השירות, אבל מה אתה יכול להציע שיהיה שונה? האם יש דברים שתוכל להציע או למכור שלתחרות שלך אין? האם יש משהו שתוכל להוסיף לשירות שלך שיהפוך את החיים של הלקוח לעוד יותר קלים? תן להם יותר ממה שהמתחרים שלך נותנים להם כרגע ואתה ישר תבדל את עצמך מהם. אנשים יבינו שאתה נותן להם יותר ויותר משתלם להם לקחת את השירות שלך.

 

אם אתה מציע שירות אתה יכול להציע מוצר פיזי שנלווה אליו. מדריך, ספר, ערכה וכו’. משהו שיתן עוד יותר ערך ללקוח ויוסיף ערך להצעה שלך. אם העסק שלך מוכר מוצרים פיזיים אתה יכול להציע שירות בנוסף. לדוגמא חנות שמוכרת מוצרי קוסמטיקה יכולה לשכור מאפרת שיכולה ללמד את הלקוחות שלה להשתמש במוצרים שהם קונים. ברגע שההצעה שלך יותר אטרקטיבית מהמתחרים שלך ויותר ייחודית. ללקוח יהיה יותר משתלם לקנות ממך.

בוא נדבר