AB Testing

מה זה AB test?

AB טסט זה הרעיון לדעתי הכי נהדר בעולם השיווק.
זאת דרך לבדוק מה באמת עובד בשיווק.

כשלכולם יש תאוריות:
"צריך טקסט קצר", "צריך טקסט ארוך",
"תמונות כאלה לא יעבדו",
"מסרים כאלה לא יעבדו והקהל לא יאהב אותם"…

טסט זאת דרך לבדוק את התיאוריות האלה.
קופי ארוך לא עובד?
אוקי למה שבמקום להתווכח על מי צודק, נבדוק גם וגם, ונראה מה יקבל תוצאות טובות יותר?

לדוגמה: בצורה אקראית 50% מהלקוחות יקבלו מייל 1 ו50% מהלקוחות יקבלו מייל 2. 

כאשר המטרה שלי היא לבדוק דבר אחד כלשהו:
איזה גרסה מביאה לי יותר תוצאות. זה יכול להיות קליקים, מכירות, אחוזי פתיחה וכולי.

מה אני יכול לבדוק?
כותרות, ניסוחים, מסרים, הצעות שונות, קריאות לפעולה שונות, אורך הטקסט, עיצוב וכולי.

הנה דוגמה לשני מיילים ששלחתי לרשימת תפוצה קטנה.

קצת על המיילים – התוכן של המיילים הוא בדיוק אבל בדיוק אותו הדבר. הדבר היחיד שמבדיל בין שני המיילים זה  – הכותרת!

לא רק שקיבלתי פי 2 יותר פתיחות של המיילים, שזה הדבר היחיד שהייתי מצפה שישתנה – הרי התוכן של המיילים אותו התוכן.

אני קיבלתי פי 3 יותר קליקים מכל מי שפתח את המייל.

ככה שבעזרת טסט פשוט אני הכפלתי את התוצאות שלי פי6!

נגיד על כל 100 מיילים ששלחנו קיבלנו מכירה אחת...

אתה יכול לדמיין מה זה אומר שבמקום מכירה אחת תקבל 6 מכירות?
הרי ככה זה בדיוק עובד עם טסטים.

ולא רק עם מיילים.

אפשר לעשות טסטים על הכל, כולל הכל.
דפי מכירה, דפי נחיתה, אתרים, חנויות אונליין, מודעות, אפילו שיחות מכירה…

איך עושים טסט?

  1.  מגדירים מה אנחנו רוצים למדוד. מה התוצאה שאנחנו רוצים להשיג?
    אם מדובר במכירה, אם מדובר בלהשאיר פרטים (ליד), לעבור לשלב הבא במשפך ועוד. 
  2.  מעלים השארה לגבי הגורמים שיכולים להשפיע על התוצאה הרצויה. זה יכול להיות הכל. באמת. ממש הכל. צבעים, מבנה הדף, גודל הכתב, המסר, ההצעה, המחיר, הכותרות ועוד. 
  3.  בוחרים את הגורם המשפיע – לדוגמה כותרת. הצורה בה נבחן את הכותרת היא בליצור 2 כותרות שונות ולבחון אותן אחת כנגד השנייה.
    הנה דוגמה לטסט כזה שבו בדקנו איזה כותרת גורמת ללקוחות להישאר יותר זמן באתר:

4. אחרי שקיבלנו תוצאות לטסט – אנחנו יכולים לדעת בוודאות מה הגרסה הנכונה שבאמת עובדת.

בוא נדבר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *